Vaknade i dag av att det regnade.


Vi tar långfrukost så hinner regnet sluta innan vi åker vidare. I dag är målet Oskarshamn – inre gästhamnen. Det är bara en tur på 8 sjömil.

Det blåser just nu mellan 5 och 8 m/s, SV, ökande till kuling 15 i eftermiddag.
Pga vindriktning och Trång led lutar(!) det åt att vi får åka motorbåt större delen av sträckan i dag. 🛥

Så här var utsikten vid 21-tiden i går kväll.
Nu skriver SMHI att det kan bli vindbyar på uppåt 18 m/s under eftermiddagen i dag måndag. Det är även stor risk för regn under eftermiddagen.
Solnedgång i Öregrund kl 22:18, 26 juni 2019
Medelvind kl 06:35
Vid en motorbåt en liten bit från oss trillade en karl av båten med ett stort plums i går eftermiddag. Han lyckades flämtande ta sig upp på båtens stege. ”Det blev åtets första dopp!”, sa hustrun till maken som huttrande klättrat upp. 16 grader var det i vattnet…
